Contactgegevens 026 - 4433252 026 - 4423982 Online afspraak maken
Lettergrootte

Oefeningen bij nekklachten

Met deze oefeningen kunt u thuis zelf aan de slag:

 

  1. Rekken m. Trapezius (monnikskapspier)

o   U kijkt recht naar voren

o   Beweeg uw linker oor rustig naar je linker schouder, tot je lichte rek voelt aan de rechter zijde van je nek. Eventueel kunt u de rechter schouder zover mogelijk naar beneden laten hangen.

o   Houdt deze rek 30 seconden vast.

o   Idem voor de andere kant

o   Hou de schouders laag bij het uitvoeren van de oefeningen.

      2. Halve maantjes draaien met het hoofd


o   Breng de kin naar de borst

o   Beweeg je hoofd rustig van links naar rechts (‘nee-schudden’) om de spieren in je nek los te maken.

o   Je mag lichte rek voelen.

 
     
      3.In de hand kijken

o   U gaat staan

o   Strek de armen 90 graden zijwaarts.

o   De ene handpalm wijst naar voren de andere handpalm wijst naar achteren.

o   U gaat in de open hand kijken.

o   Vervolgens wisselt u om.



      4. Appeltjes plukken

o  U gaat boven uw hoofd ‘appeltjes plukken’

o  U probeert hierbij de schouders laag houden en de armen zo hoog mogelijk boven het hoofd op te tillen
     


     5.Opstrekken bovenrug

o   U neemt een stoel met leuning die ter hoogte van de al dan niet aanwezig bh-band komt.

o   U gaat met de billen goed achterin de stoel zitten

o   U legt de handen op elkaar in de nek met de ellebogen naar voren wijzend

o   Vervolgend gaat u met de rug hevelen over de leuning.

o   U mag hierbij rek voelen.

  • IMG_1796-large.jpg
    Ons zwembad

    In ons zwembad kunt u niet alleen genieten van lekker warm water, maar kunt u ook deelnemen aan oefengroepen zodat u uw spieren en gewrichten lekker soepel kunt houden.

    Meer informatie »
  • Hydro_3806656-large.jpg
    Hydrotherapie bij reuma
    Momenteel zijn we bij Fysiotherapie Veerkracht bezig met de ontwikkeling van hydrotherapie groepen voor reumapatiënten. Meer informatie »