Contactgegevens 026 - 4433252 026 - 4423982 Online afspraak maken
Lettergrootte

Hydrotherapie

Hydrotherapie is een actieve vorm van fysiotherapie waarbij lichaamsoefeningen in verwarmd water van 32-33 graden Celsius worden uitgevoerd. In het water kunnen spieren en gewrichten gemakkelijker bewegen door de opwaartse druk van het water. Het doel van hydrotherapie is het verhogen van de belastbaarheid. Hydrotherapie is bij uitstek geschikt voor mensen met een lage belastbaarheid en pijnklachten in spieren en gewrichten.

Veel van onze cliënten met bijvoorbeeld fibromyalgie, artrose of chronische pijn, ervaren minder pijn dankzij hydrotherapie. Het grote voordeel van lichaamsoefeningen in extra warm water is dat uw lichaam licht aanvoelt en de angst om te bewegen verdwijnt. Hierdoor kunt u zich beter ontspannen en ervaart u minder pijn bij het bewegen.

Het zwembad is 1.40 diep, waardoor de meeste cliënten kunnen staan in het zwembad. Het bad is 10 meter lang en 4 meter breed. Hydrotherapie is zowel individueel als in groepsverband mogelijk. Tijdens de intake zal hierover gesproken worden. Ook kan er gekozen worden om in eerste instantie hydrotherapie te volgen op individuele basis, gevolgd door groepstherapie.

Op de maandag, dinsdag, woensdag en donderdag zijn er op verschillende tijden oefengroepen in het zwembad. Tijdens deze oefengroepen krijgt u een uur training van een fysiotherapeut om op deze wijze kracht, uithoudingsvermogen en balans te trainen.

Het zwembad is niet geschikt voor rolstoelgebruikers.

Mocht u hierover vragen hebben, kunt u contact opnemen met Marc de Groen

• IMG_1796-large.jpg
    Ons zwembad

In ons zwembad kunt u niet alleen genieten van lekker warm water, maar kunt u ook deelnemen aan oefengroepen zodat u uw spieren en gewrichten lekker soepel kunt houden.

Meer informatie »
  • Hydro_3806656-large.jpg
    Hydrotherapie bij reuma
    Momenteel zijn we bij Fysiotherapie Veerkracht bezig met de ontwikkeling van hydrotherapie groepen voor reumapatiënten. Meer informatie »