Contactgegevens 026 - 4433252 026 - 4423982 Online afspraak maken
Lettergrootte

De norm gezond bewegen



De beweegnorm
Er zijn twee gangbare normen voor de gewenste hoeveelheid beweging. Allereerst de Nederlandse Norm Gezond Bewegen, die de gewenste hoeveelheid lichaamsbeweging normeert vanuit een gezondheidskundig oogpunt en de Fitnorm, die de gewenste hoeveelheid lichaamsbeweging normeert die nodig is voor een goede conditie van het hartvaatstelsel.


Nederlandse Norm Gezond Bewegen
Om een goede gezondheid te behouden is het gewenst tenminste vijf dagen per week 30 minuten matig intensieve lichaamsbeweging te hebben. Voor kinderen, jongeren en mensen met overgewicht is het gewenste aantal minuten per dag tenminste 60.

Of aan de norm wordt voldaan hangt af van de volgende onderdelen:
Duur: totaal 30 of 60 minuten in blokjes van minimaal tien minuten
de frequentie: minimaal vijf dagen per week, maar bij voorkeur alle dagen van de week
de intensiteit: een activiteit waarbij u een iets hogere hartslag en ademhaling krijgt. Voorbeelden van matig intensieve lichamelijke activiteit bij ouderen zijn wandelen met 3-4 km/uur en fietsen met 10 km/uur.
  • IMG_1796-large.jpg
    Ons zwembad

    In ons zwembad kunt u niet alleen genieten van lekker warm water, maar kunt u ook deelnemen aan oefengroepen zodat u uw spieren en gewrichten lekker soepel kunt houden.

    Meer informatie »
  • Hydro_3806656-large.jpg
    Hydrotherapie bij reuma
    Momenteel zijn we bij Fysiotherapie Veerkracht bezig met de ontwikkeling van hydrotherapie groepen voor reumapatiënten. Meer informatie »